Subscribe

* indicates required

August 19, 2018

109/ Sur le fil piano


Încă nu e septembrie, încă nu e toamnă, încă nu sunt aici. E greu să definești, să găsești cuvintele potrivite cu starea pe care o tot porți năucă în tine, pe care o tot îngropi sub pragmatism și zidurile pe care le-ai tot ridicat. Și-n minimalismul meu, pe care uneori aș vrea să-l sfarm în bucăți pentru a mă face auzită dindărătul lui, găsesc cuvinte-oglindă, cuvinte-tăiușuri, cuvinte din spatelele icebergului construit lăuntric în tine, care reflectă, care trădează, care mă redau în acest ceas de vară târzie.  

Voiam să rămân în septembrie ...
                                                                                                             Nina Casian 
 
Voiam să rămân în septembrie
pe plaja pustie și palidă,
voiam să mă-ncarc de cenușa
cocorilor mei nestatornici
și vântul greoi să-mi adoarmă
în plete cu apă năvoade;

voiam să-mi aprind într-o noapte
țigara mai albă ca luna,
și-n jurul meu – nimeni, doar marea
cu forța-i ascunsa și gravă;

voiam să rămân în septembrie,
prezentă la trecerea timpului,
cu-o mână în arbori, cu alta-n
nisipul cărunt – și să lunec
odată cu vara în toamnă…

Dar mie îmi sunt sorocite,
pesemne, plecări mai dramatice.
Mi-e dat să mă smulg din priveliști
cu sufletul nepregătit,
cum dat mi-e să plec din iubire
când încă mai am de iubit…

No comments:

Post a Comment

Bird set free

„Every time I find the meaning of life, they change it.” (Daniel Klein) You see, I’ve had a design, and I don’t know where I did wrong. ...